W upalny dzień – a taka była ostatnia niedziela maja – stanowi wyzwanie dla samochodów wyczynowych. Nagrzewające się silniki wymagają szczególnej uwagi, a zbyt wysoka temperatura nawierzchni i opon wpływa na przyczepność pojazdu. Jednak czołowi zawodnicy Samochodowych Mistrzostw Tychów (SMT) poradzili sobie z tym bez problemu. Ich zmaganiom przyglądała się liczba publiczność, a na torze panowała niemal piknikowa atmosfera.
Po nieco pechowym występie podczas poprzedniej rundy Mateusz Masełko tym razem zdominował zawody. Pilotowany przez Kondrada Masełkę kierowca subaru imprezy był najszybszy na wszystkich próbach i zanotował najlepszy czas zawodów, triumfował też w klasie Open 4WD. Największym rywalem jadących subaru zawodników byli oni sami – po zamianie miejsca za kierownicą Konrad i Mateusz byli drugą najszybszą załogą zawodów. Trzecie miejsce w klasie Open 4WD zajął Michał Kareusz (subaru impreza). Trzeci czas zawodów należał za to do Grzegorza Gniadka (mitsubishi lancer), rywalizującego w klasie Gość (zawodnicy z licencją sportową). W tej kategorii można było oglądać tym razem zawodników znanych z tras Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP) – m.in. Jacka Poloka (2. miejsce), Damiana Kostkę (3. miejsce) czy Kacpra Wróblewskiego (4. miejsce). Na trasie pojawiały się także samochody rodem z RSMP - Piotr Wiercigroch i Krzysztof Pietruszka wygrali rywalizację w klasie Open 2WD za kierownicą rajdowego peugeota 208 rally 4.
W klasie 3 Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio) odnieśli czwarte zwycięstwo w sezonie. Podium uzupełniły kolejne dwie załogi jadące renault clio: Wojciech Książek i Maciej Książek oraz Bartosz Kiser i Adrian Jurasz. W klasie 2 Adam Bujok i Sebastian Druzkowski (peugeot 205 rally) powtórzyli sukces z poprzedniej rundy, wyprzedzając Romualda Stasika i Grzegorza Pękalę (citroën C2) oraz Łukasza Kaplitę i Adriana Romaszkę (honda CRX). W klasie 1 zawody ponownie zdominowali Łukasz Semik i Michał Brodziński (fiat seicento). Za nimi finiszowali Kamil Kolmasiak i Sandra Krzyk (honda civic) oraz Wojciech Mrowiec i Sławomir Sowa (honda civic).
Waldemar Janecki i Ewa Wysoczyńska (bmw e36 compact) byli najszybszą załogą w klasie RWD, a Konrad Lepiarski i Kamil Jeremin wygrali zmagania w klasie Peugeot 206. Krzysztof Barnat i Andrzej Żaloudik (peugeot 106) zaliczyli hat-trick w klasie PPC. W klasie CENTO (fiat seicento i cinquecento) najszybsi byli Piotr Strzoda i Michał Semeniuk (fiat seicento). Mariusz Jaroszewicz i Tymoteusz Zuber (honda crx) wygrali zawody w klasie Retro. W klasie RN3 triumfowali Kazimierz Krzysiek i Krzysztof Woźnicki (kia picanto).
Piąta runda SMT odbędzie się 23 czerwca – po tych zawodach przewidziano dwumiesięczną przerwę wakacyjną – kolejne zawody zaplanowano dopiero na sierpień.
W niedzielę 31 sierpnia organizujemy zajęcia profilaktyczne połączone ze sprintem dla młod...