Lipcowa runda odbyła się w iście letnich warunkach – upał stanowił wyzwanie nie tylko dla kibiców licznie zgromadzonych przy trasie, ale i dla silników i opon samochodów startujących w zawodach. Mimo to rywalizacja była zacięta jak zwykle i toczyła się do ostatniego przejazdu po torze FCA Poland w Bieruniu.
Samochody klasy Open 4WD, dysponujące najwyższą mocą i napędem na cztery koła jak zwykle były najszybsze na trasie zawodów. Pierwszy czas należał do załogi Mateusz Masełko/Konrad Masełko (subaru impreza). Druga pozycja Rafała Wlazłowskiego (toyota yaris GR) pozwoliła mu objąć prowadzenie w klasyfikacji całego sezonu. Miłosz Całka i Aleksandra Całka (mitsubishi lancer) zajęli trzecią pozycję w zawodach i plasują się na drugiej pozycji w tabeli.
Piotr Strzoda i Michał Semeniuk (bmw 130i) byli najszybszą załogą w klasie RWD (samochody z napędem na tylną oś) i pierwszą w klasyfikacji generalnej 2WD. Podium w RWD uzupełnili Grzegorz Łącała i Michał Łącała (bmw 318 IS) oraz Kamil Kolmasiak i Sandra Krzyk (bmw E46). W klasie 3 triumfowali Dominik Zięć i Szymon Sowiński (ford fiesta). Za nimi uplasowali się Wojciech Książek i Kamila Szczerba (renault clio) oraz Tomasz Salamon i Remigiusz Kusak (honda civic). Romuald Stasik i Adrian Stasik jadący peugeotem 208 byli najszybszą załogą w klasie 2. Na podium stanęli także Marcin Stefanik i Benjamin Duljaj (honda civic) oraz Łukasz Przybyła i Paweł Kwoka (honda civic).
W klasie 1 najszybciej trasę zawodów pokonali Mateusz i Joanna Siwkowie (honda civic). Kolejne pozycje zajęli Delfin Orłowski z Danielem Hachułą (nissan almera) oraz Damian Swoboda z Moniką Bąkowską (rover 200). Grzegorz Mortek i Szymon Swoiński (citroën saxo) odnieśli kolejny z rzędu triumf w markowej klasie PPC (peugeot i citroën). W klasie CENTO (fiaty seicento i cinquecento) najlepszy czas zanotowali Tomasz i Agnieszka Pitalowie (fiat seicento). Wojciech Prządka i Rafał Gałuszka byli najlepszą załogą w klasie Peugeot 206. W klasie Retro pierwsze miejsce zajęli Mariusz Jaroszewicz i Mateusz Olczyk (honda crx) a wśród Maluchów (klasa 126p) najlepiej z trasą poradzili Sebastian Goryczka i Przemysław Hess. Wśród zawodników z aktywną licencją sportową (klasa Pro) najszybciej pojechali Aleksander Bogusławski i Mateusz Czekaj (toyota yaris GR).
Za nami już pięć z ośmiu rund tegorocznych mistrzostw. Kolejna – szósta – odbędzie się 31 sierpnia, po tradycyjnej wakacyjnej przerwie. Finałowe dwie rundy sezonu odbędą się już po Rajdzie Śląska, którego współorganizatorem jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, organizator SMT. Samochody powrócą na tor w Bieruniu 5 października i 16 listopada. Sezon zakończy nie zaliczana do punktacji cyklu Barbórka Tyska (14 grudnia).
Organizatorem cyklu jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, który wraz z Fundacją Automobilistów jest organizatorem Rajdu Śląska – rundy Rajdowego Pucharu Europy (FIA ERT) oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Więcej informacji o SMT w 2025 r. i o kolejnych zawodach będzie można znaleźć na stronie www.azt.tychy.pl.
W pierwszą niedzielę czerwca na torze w Bieruniu rozegrano czwartą rundę Samochodowych Mis...