Ostatni dzień wakacji przyniósł kapryśną pogodę – choć temperatury były wciąż wysokie, nad torem FCA Poland w Bieruniu kłębiły się gęste chmury, z których co jakiś czas padał drobny deszcz. Zmienne warunki stwarzały dla załóg dodatkowe wyzwanie, ale walki na trasie nie brakowało. Tegoroczne Samochodowe Mistrzostwa Tychów (SMT) zbliżają się do finiszu, więc każdy punkt jest na wagę złota.
Regulamin SMT jest bardzo liberalny jeśli chodzi o dopuszczone do startu samochody. Na trasie rywalizują obok siebie auta niemal seryjne, wyczynowe konstrukcje budowane specjalnie z myślą o tym cyklu, jak i profesjonalne samochody rajdowe, znane z tras rajdowych mistrzostw Polski czy Europy. Do tej ostatniej grupy zaliczała się skoda fabia R5 Michała Słabego – najszybszego kierowcy sierpniowej rundy. Słaby o 22,6 s. wyprzedził kolejnego zawodnika klasy Open 4WD – Rafała Wlazłowskiego (toyota yaris). Michał Kareusz i Szymon Góra jadący subaru imprezą zanotowali trzeci czas zawodów i trzecie miejsce w klasie Open 4WD.
Piąty czas i pierwszy w klasie 2 zanotował Adam Bujok, pilotowany przez Sebastiana Drużkowskiego – kierowca peugeota 205 po raz piąty w tym sezonie stanął na najwyższym stopniu podium. Obok niego tym razem stanęli Romuald Stasik i Adrian Stasik (peugeot 208) oraz Marcin Stefanik i Benjamin Duljaj (honda civic). W klasie 3 triumfowali Dawid Grzebinoga i Tomasz Pastuszka (honda civic). Wyprzedzili na mecie Wojciecha i Macieja Książków (renault clio) oraz Bartłomieja Gilewskiego i Mirosława Węgrzyna (renault clio). Mariusz Kotynia i Jacek Wasilewski (bmw E30) byli najlepszą załogą w klasie Open 2WD.
Delfin Orłowski i Sławomir Raczek (nissan almera) po serii finiszów na drugiej pozycji, tym razem w końcu sięgnęli po zwycięstwo w klasie 1. Wyprzedzili Mateusza i Joannę Siwków (honda civic) oraz Damiana Swobodę i Monikę Bąkowską (rover 200). Piotr Strzoda i Michał Semeniuk (bmw 130i) byli najszybsi w klasie RWD – podium uzupełnili Kamil Kolmasiak i Sandra Krzyk (bmw E46) oraz Anton Matveyev i Raman Trubiachkov w bmw E36 Compact.
W klasie PPC (peugeot i citroën) najszybsi byli Grzegorz Mortek i Szymon Sowiński (citroën saxo). Wojciech Prządka i Rafał Gałuszka triumfowali w klasie Peugeot 206 a Tomasz i Agnieszka Pitalowie (fiat seicento) byli najlepszą załogą w klasie CENTO. Mariusz Jaroszewicz i Mateusz Olczyk (honda crx) wydłużyli swoją zwycięską serię w klasie Retro, a Sebastian Goryczka i Przemysław Hess (fiat 126p) zaliczyli kolejny triumf w klasie 126p. Wśród zawodników z aktywną licencją sportową (klasa Pro) najlepiej z trasą poradzili sobie Marcin Śladowski i Angelika Sekuła (citroën C2).
Do końca sezonu SMT pozostały już tylko dwie rundy. Najbliższa z nich odbędzie się 5 października, a finał sezonu zostanie rozegrany 16 listopada. Potem zostanie już tylko niezaliczana do punktacji cyklu Barbórka Tyska (14 grudnia). Wcześniej jednak organizatorzy z Automobilklubu Ziemi Tyskiej zapraszają na Rajd Śląska – rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajdowego Pucharu Europy FIA (FIA ERT). Zawody odbędą się w dniach 19-21 września. Rozpocznie je uroczysty start, a później widowiskowy odcinek specjalny w centrum Katowic. Bazą zawodów jest Superauto.pl Stadion Śląski a trasa zawodów została wytyczona na południu województwa śląskiego.
Organizatorem cyklu jest Automobilklub Ziemi Tyskiej, który wraz z Fundacją Automobilistów jest organizatorem Rajdu Śląska – rundy Rajdowego Pucharu Europy (FIA ERT) oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Więcej informacji o SMT w 2025 r. i o kolejnych zawodach będzie można znaleźć na stronie www.azt.tychy.pl.
SMT rozpoczyna wakacyjną przerwę – przez niemal dwa miesiące zawodnicy będą odpoczywać od ...